Asfaltul care se repară singur - foarte aproape de realitate
Aboneaza-te acum
Turnarea asfaltului care se repară singur
În ţările nordice se foloseşte un astfalt poros, care se remarcă prin
zgomot redus la rulare şi un drenaj foarte bun al a apei. Aceste
facilităţi vin însă cu un compromis: stratul superior al asfaltului
trebuie înlocuit la fiecare 8 ani. Profesorul Schlangen a
modificat puţin compoziţia asfaltului poros, adăugând o cantitate de
lână de oţel mai mică de 1% din volum. În momentul în care
încep să apară crăpături sau gropi, în zona respectivă se aplică un
curent de inducţie cu ajutorul unui echipament special. Acest curent
face ca lâna de oţel să se încălzească foarte mult, topind bitumul din
jurul ei.După acest proces, asfaltul devine mult mai rezistent decât a fost înainte. Acest procedeu poate dubla durata de viaţă a asfaltului. Un test ceva mai amplu a fost realizat în sudul Olandei pe o secţiune de drum de 400 m şi rezultatele au fost foarte promiţătoare. Întreţinerea asfaltului presupune condusul unei maşini cu un aparat de inducţie electrică peste suprafaţa dorită. Deşi ideea pare foarte bună şi nu este greu să fie pusă în practică, interesul firmelor care asfaltează în ţara noastră va fi probabil extrem de redus. Mai multe detalii puteţi găsi la link-urile de la Sursă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu