Coreenii au inventat automobilul electric alimentat de.. drum
Aboneaza-te acum
Coreenii au inventat automobilul electric alimentat de.. drum
Noua reţea de drumuri ascunde cabluri electrice îngropate imediat sub
stratul de asfalt, protejate de intemperii şi perfect izolate împotriva
electrocutării accidentale. În loc de pantograf şi cabluri expuse,
transferul de energie este realizat prin efect de rezonanţă magnetică,
cu ajutorul unor elemente captatoare montate de-a lungul podelei
autobuzelor experimentale. Pentru mobilitate şi în afara reţelelor
amenajate, vehiculele conţin totuşi şi un banc de acumulatori, dar de
capacitate mai mică şi mai puţin costisitori decât soluţiile instalate
pe vehicule electrice complet autonome.
Diagrama sistemului de alimentare prin rezonanţă magnetică
Detaliile tehnice exacte nu sunt foarte bine conturate, dar aparent
transferul de energie este realizat folosind o tehnologie numită SMFIR (Shaped
Magnetic Field in Resonance), dezvoltată de Institutul Coreean pentru
Ştiinţă şi Tehnologie Avansată. Sistemul presupune transmiterea unui
curent cu putere de 100KW, modulat folosind o frecvenţă de aproximativ 20Khz,
de-a lungul unor perechi de bobine cu diametru de 30 cm, montate sub
covorul asfaltic. Energia difuzată este captată în virtutea efectului de
rezonanţă magnetică apelând la o pereche de bobine instalate în podeaua
autovehiculului, la o distanţă de aproximativ 17 cm de elementul
transmiţător.
Diagrama de funcţionare a autobuzelor OLEV
Ajutat de câmpului electromagnetic direcţionat către vehicul şi
folosirea unor dispozitive de conversie performate, sistemul rezultat se
poate lăuta cu o eficienţă de peste 85% la transferul
energiei. Suplimentar, costul întregii instalaţii este păstrat în limite
rezonabile graţie acumulatorilor instalaţi la bordul autobuzelor OLEV.
Chiar dacă au numai o treime din capacitatea necesară unui vehicul
electric convenţional, acumulatorii încărcaţi din mers acoperă fără
probleme distanţele parcurse pe porţiunile de drum ne-electrificat.
Astfel, numai 5-15% din distanţa totală a traseului
trebuie prevăzută cu sistem de alimentare prin inducţie, eventual
concentrat în zona staţiilor de autobuz, unde timpul de staţionare
permite un transfer mai mare de energie.Deocamdată reţeaua de transport în lungime de 24 Km, instalată în oraşul Gumi din Coreea de Sund, este singura acest gen din lume. Cele două vehicule OLEV (Online Electric Vehicles) experimentale asigura transportul între staţia de cale ferată locală şi regiunea In-dong. Încurajate de rezultatele programului pilot, autorităţile locale plănuiesc extinderea reţelei de transport şi suplimentarea parcului de vehicule cu încă 10 autobuze OLEV până în anul 2015.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu