miercuri, 13 august 2014

Şapte oraşe din România care şi-au făcut rute ocolitoare în ultimii 20 de ani, unele la rang de autostradă, în timp ce Bucureştiul rămâne împotmolit într-o centură modernizată doar pe un sfert

joi, 16:01 Autor: Alexandru Nanu
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a plătit peste 700 de milioane de euro pentru cele mai importante şapte şantiere de centuri realizate în regim de autostradă din ţară, cu o lungime cumulată de circa 125 de kilometri.
În tot acest timp capitala Romîniei este încojurată de o centură de 72 de km pe care circulă zilnic 144.000 de maşini. Doar 20 de kilometri sunt reabilitaţi şi lărgiţi la patru benzi de circulaţie pentru a putea oferi circulaţie în regim de autostradă, finalizaţi integral în anul 2011, iar alţi 20 de kilometri sunt în diverse stadii de execuţie, de 7% până la 20%. Ultimii 32 de kilometri ai centurii nu au nici măcar un termen de începere a lucrărilor. După ce ani la rând centura nu a primit finanţare pentru modernizare şi reabilitare, anul acesta statul a anunţat că va oferi circa 45 de milioane de euro pentru această şosea, însă doar pentru tronsonul de nord, cu o lungime de 20 de km.
Varianta de ocolire a Constanţei (21,8 km)
Autostrada A4 reprezintă centura ocolitoare a oraşului Constanţa, realizată în regim de autostradă. Varianta de ocolire este realizată de spaniolii de la FCC Construccion, în asociere cu italienii de la Astaldi, iar valoarea contractului este de aproape 124 de milioane de euro. Constructorii au încasat însă mai mult decât valoarea contractului, în contextul în care CNADNR a încheiat un act adiţional cu aceştia, despre care nu dă însă detalii.
Centura ocolitoare a Sibiului  (20,8 km)
Centura ocolitoare a Sibiului  a fost dată în folosinţă în decembrie 2013, chiar dacă toate lucrările de construcţie nu erau finalizate la acea dataă. Centura are o lungime 17,2 de km încadrate la drum de tip autostradă şi alţi 3,6 de km  încadrate la drum de tip naţional. Costul estimat a fost de 80 de milioane de euro.
Centura ocolitoare a Craiovei (12,2 km)
Traficul a fost deschis în luna iunie a anului 2012 pe varianta de ocolire în lungime de 12,2 kilometri, pe ambele căi de circulaţie. Lucrările de construcţie, în valoare de aproximativ 100 milioane de euro au fost executate de spaniolii de la FCC Construccion şi de austriecii de la PORR Bau. Jumătate din banii pentru acest proiect au venit de la Uniunea Europeană, restul fiind susţinut cu fonduri de la bugetul de stat.
Centura ocolitoare a Piteştiului (13 km)
Centura ocolitoare a Piteştiului cu o distanţă de 13 kilometri construită în regim de autostradă a costat 427 de milioane de lei. Cei 13 kilometri ocolesc oraşul Piteşti, fapt ce a dus la scăderea numărului accidentelor, conform datelor furnizate de de poliţia oraşului.
Centura Deva-Orăştie (32,5 km)
Autostrada Deva-Orăştie are o lungime de 32,5 km şi un preţ de execuţie stabilit în contractul de 197 de milioane de euro pentru această şosea.
Centura Aradului (12,2 km)
Centura rutieră a Aradului, în regim de autostradă, a fost finalizată oficial în 2012 şi are o lungime de 12,2 km. Preţul de execuţie al lucrării a fost de 429 milioane lei fără TVA şi a inclus costul de construire a 9 poduri (unul pentru traversare peste Mureş) şi alte pasaje ale autostrăzii, 4 pasaje peste autostradă şi 4 noduri rutiere
Centura Clujului (23 km)
Centura de 23 km ajunge este circulabilă din anul 2010 şi s-a ridicat la costuri de 133 de milioane de euro, în acest costuri au intrat cheltuielile cu exproprierile, proiectarea şi consolidările.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu