luni, 13 mai 2013

Autostrăzi normale sau suspendate: România ar trebui să ia lecţii de la această ţară
Luni, 13 Mai 2013, 09:02
39 vizite - 0 comentarii
(
click pe poza: FOTO (1)
Deşi este una dintre ţările cele mai expuse la calamităţi naturale, drumurile de aici sunt excelente, iar România, care se află pe ultimele locuri din regiune în ceea ce priveşte densitatea drumurilor, ar avea multe de învăţat.
România trebuia să aibă 3.200 de km de autostrăzi până în prezent, conform planulului comuniştilor. După Revoluţie s-au construit doar 400 de km de autostradă, iar în total există 530 de km autostradă. Ţara noastră să află pe ultimele locuri din regiune din punct de vedere al densităţii drumurilor, conform Institutului Naţional de Statistică. Fără investiţii în autostrăzi, ţara noastră nu are cum să se dezvolte.
Situaţia României din prezent nu este departe de cea a Japoniei din anii '50. Infrastructura din Ţara Soarelui Răsare a fost distrusă în urma celui De-al Doilea Război Mondial, însă în prezent japonezii au la dispoziţie 7.000 de km de autostrăzi. Inginerii japonezi şi-au demonstrat măiestria în construcţia de drumuri şi autostrăzi și după tragicul eveniment din 11 martie 2011. O porţiune din autostrada Kanto a fost distrusă complet de cutremurul de 9 grade. Compania NEXCO s-a apucat de reparaţii pe 17 martie, iar în data de 23 martie autostrada a fost redeschisă circulaţiei.
La sfârşitul anului trecut, România avea 150 de km noi de autostradă. Pentru acest an sunt în plan 250 şi astfel, cu puţin noroc, la sfârşitul lui 2013, ţara ar cumula peste 750 km de autostradă.
Autostrada suspendată, gata în 2016
Bucureştiul ar urma să aibă peste trei ani o autostradă suspendată, conform primarului Sorin Oprescu. Proiectul denumit "Închidere Inelul Median de circulaţie la Zona Nord - Autostrada Urbană - tronson Lacul Morii - Şoseaua Colentina",  cunoscut ca autostrada suspendată ar trebui să fie gata până în 2016, la sfârșitul mandatului său. Primăria Capitalei a plătit circa 1,8 milioane de lei din valoarea de proiectare pentru Planul Urbanistic Zonal care stabileşte traseul autostrăzii suspendate, potrivit informaţiilor afişate pe site-ul instituţiei.
Valoarea totală de proiectare este de 12 milioane de lei, licitaţia fiind câştigată de un consorţiu de 5 firme: Proiect Bucureşti, Eco Terra, Metroul SA, Western Outdoor şi Alpha Studio. Planul Urbanistic Zonal al autostrăzii suspendate nu a fost încă aprobat de Consiliul General, iar Primaria Capitalei nu a găsit finanţator pentru acest proiect a cărui valoare este estimata la 1,57 miliarde euro.

Vezi aici galeria foto

Autor:    Capital.ro
Sursa:   www.capital.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu