joi, 7 martie 2013

Prefectul de Harghita l-a acționat în judecată pe primarul din Miercurea Ciuc în cazul indicatoarelor rutiere inscripționate în LIMBA MAGHIARĂ. DOCUMENT


Prefectul de Harghita l-a acționat în judecată pe primarul din Miercurea Ciuc în cazul indicatoarelor rutiere inscripționate în LIMBA MAGHIARĂ. DOCUMENT
Prefectul a tolerat o situație ilegală timp de patru luni și a acționat doar la insistențele subsemnatului. Urmare unei solicitări a subsemnatului, prefectul județului Harghita, Jean-Adrian Andrei, mi-a comunicat faptul că a acționat în judecată Consiliul Local Miercurea Ciuc și pe primarul municipiului Miercurea Ciuc, UDMR-istul Raduly Robert, pentru a-l obliga pe primar să inscripționeze în mod legal mai multe indicatoare rutiere, amplasate pe raza municipiului Miercurea Ciuc, care sunt inscripționate mai întâi în limba maghiară și abia mai apoi în limba română.
În urmă cu mai bine de patru luni de zile am sesizat Prefectura Harghita cu privire la faptul că pe raza municipiului Miercurea Ciuc se află amplasate mai multe indicatoare rutiere inscripționate în mod ilegal, mai întâi în limba maghiară și abia mai apoi în limba română. Amplasarea unor indicatoare rutiere inscripționate astfel este ilegală, comunicându-i la acea dată prefectul Andrei și o copie a unei sentințe a Tribunalului într-un proces inițiat de către fostul prefect al județului , dr. Codrin Munteanu, căruia instanța îi dăduse câștig de cauză într-o speță asemănătoare. La o lună de zile de la sesizarea mea, prefectul județului Harghita l-a somat pe primarul din Miercurea Ciuc să înlăture aceste indicatoare rutiere inscripoționate ilegal, acordându-i un termen de 30 de zile pentru a intra în legalitate, în caz contrar urmând a se adresa instanței de judecată.
La expirarea celor 30 de zile ale somației prefectul Jean-Adrian Andrei nu a luat însă nicio măsură. La data de 15 ianuarie a.c. prefectul județului Harghita mi-a comunicat sec, urmare unei solicitări a mea, faptul că încă nu l-a acționat în judecată pe primarul municipiului Miercurea Ciuc pentru a corecta o situație ilegală.
La sfârșitul lunii februarie a.c. am solicitat din nou prefectului de Harghita să-mi comunice ce măsuri va lua în acest caz. Azi, prefectul Jean-Adrian Andrei mi-a comunicat faptul că la patru luni de la sesizarea subsemnatului a acționat în judecată Consiliul Local Miercurea Ciuc și pe primarului municipiului Miercurea Ciuc în cazul indicatoarelor rutiere inscipționate ilegal.
DAN TANASA
P.S.: Rămâne să mă lămuresc de ce acțiunea prefectul de Harghita este una ”în constatare”, în timp ce o acțiune identică a fostului prefect de Covasna, dr. Codrin Munteanu, a fost întemeiată pe ”obligația de a face”. Sper că prefectul Andrei nu m-a luat, din nou, de prost și nu a introdus o acțiune doar pentru a se spăla pe mâini!



sursa; napocanews.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu