Cele cinci sfaturi esenţiale pentru a nu avea probleme la volan în această iarnă
FOTO: Ovidiu Iordachi/Mediafax Foto
Şoferii care intenţionează să circule, în următoarele zile, cu
autoturismele pe drumurile din România trebuie să se pregătească adecvat
pentru sezonul rece, echipându-şi maşinile cu anvelope de iarnă, având
în vedere faptul că va ninge în unele regiuni şi că pe carosabil se va
forma polei.Potrivit datelor făcute publice de către reprezentanţii Administraţiei Naţionale de Meteorologie (ANM), marţi va ninge încă de la primele ore ale dimineţii, în sud-vestul României, ninsorile urmând să se extindă şi în alte regiuni pe parcursul zilei şi al nopţii.
FOTO:Cătălin Abagiu/Mediafax Foto
Românii care vor merge cu maşinile pe drumurile din Oltenia şi din Muntenia se vor confrunta şi ei cu acelaşi condiţii meteorologice.
Şi în Capitală va ninge pe parcursul zilei de marţi, iar temperaturile maxime nu vor depăşi 1-2 grade Celsius, în timp ce minimele vor coborî până la -4 grade Celsius, conform informaţiilor remise gândul.
Miercuri, temperaturile din ţară vor continua să scadă urmând ca maximele să fie cuprinse în intervalul -9 - 1 grad Celsius, iar minimele urmând să scadă până la -14 grade Celsius. De asemenea, în zonele joase vor apărea condiţii de ceaţă şi se va depune chiciura, în timp ce pe parcursul zilei va ninge în centrul, în nordul şi în vestul României.
Pentru a evita neplăcerile la volan pe timpul iernii, reprezentanţii Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) le recomandă, printre altele, şoferilor din România să acorde o atenţie deosebită vechimii anvelopelor de iarnă pe care vor să le monteze pe maşinile lor şi să le verifice pentru a se asigura că acestea nu au defecte precum umflături sau fisuri.
Iată, mai jos, sfaturile şi detaliile legate de elementele ce trebuie luate în calcul de şoferi atunci când îşi echipează maşinile cu anvelope de iarnă date de Cristian Muntean, director ASSAI.
1. Anvelopele montate trebuie să nu aibă o vechime mai mare de 5 ani pentru că materialul din care sunt confecţionate îşi pierde din proprietăţile pe care trebuie să le asigure.
2. Anvelopele montate trebuie să aibă adâncimea profilului mai mare de 1,6 mm.
"Acestea au, în general, o banda de cauciuc mulată la baza benzii de rulare, poziţionată în cel puţin trei puncte. Ea indică momentul în care mai sunt doar 1,6 mm de banda de rulare", a explicat pentru gândul Cristian Muntean.
FOTO: Elena Craescu/Mediafax Foto
"În cazul în care profilul anvelopei scade sub 1,5 mm, anvelopele trebuie înlocuite pentru că îşi pierd semnificativ eficienţa în frânare", a mai adăugat directorul general ASSAI.
3. Nu rulaţi pe asfalt uscat cu lanţuri de iarnă montate pe anvelope. Acest lucru va duce la deteriorarea puternică a cauciucurilor şi va scădea semnificativ manevrabilitatea maşinii.
4. Verificaţi presiunea din pneuri. Este important să verificaţi în mod regulat şi să păstraţi presiunea recomandată de producător.
"Există un mit fals al reducerii presiunii în pneuri pe timp de iarnă. Este complet eronat. Pneurile de iarnă sunt concepute să ruleze la o anumita presiune nominală, recomandată de constructor", ne-a mai explicat Muntean. "Dezumflarea lor poate duce la pierderea presiunii, deteriorarea pneului şi chiar la pierderea controlului maşinii", a mai adăugat acesta.
5. Anvelopele de iarnă trebuie verificate pentru a nu avea umflături, tăieturi sau fisuri. Dacă au aşa ceva trebuie schimbate pentru că iarna, atunci când rulăm pe un carosabil acoperit cu zăpadă care poate ascunde diverse "capcane", acestea pot ceda exact în zonele vulnerabile.
Citeşte şi DECIZIA care va afecta toţi ŞOFERII. Cum vor fi DESPĂGUBIŢI DE ASIGURATORII RCA conducătorii auto implicaţi în accidente
Citeşte şi Cum citeşti corect noua etichetă aplicată pe anvelope. Care sunt cele mai bune pneuri pentru maşina ta - FOTO+VIDEO
Intră în comunitatea Facebook Gândul, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu