Cele 15 TRUCURI SECRETE prin care supermarketurile încearcă SĂ TE FACĂ SĂ CUMPERI MAI MULT. Ai fost până acum păcălit de vreunul dintre ele?
Fiecare colţ al unui supermarket, de la parcare şi până la case de marcaj, a fost gândit în aşa fel încât să cumperi cât mai multe produse, chiar dacă nu ai neaparat nevoie de ele. O PUBLICAŢIE AMERICANĂ A FĂCUT O LISTĂ A TRUCURILOR GÂNDITE DE DEPARTAMENTELE DE MARKETING ALE SUPERMARKETURILOR DIN ÎNTREAGA LUME...
Există un motiv foarte întemeiat pentru care părinţii te trimiteau la cumpărături cu o listă în buzunar, scriu junaliştii de la publicaţia americană Business Insider. Fiecare colţ al unui supermarket, de la parcare şi până la case de marcaj, a fost gândit în aşa fel încât să cumperi cât mai multe produse, chiar dacă nu ai neaparat nevoie de ele. Mai jos aveţi o listă cu 15 trucuri puse la punct de departamentele de marketing pentru a-ţi scoate cât mai mulţi bani din buzunar.
- În 1938, coşurile de cumpărături au fost mărite pentru a permite un volum mai mare de produse.
- Cele mai multe supermarketuri obişnuiesc să instaleze raioanele de patiserie sau flori la intrare. Astfel, având coşul gol şi fiind impresionat de design, tentaţia de a cumpăra ceva este mai mare.
- Un alt motiv pentru a plasa aceste magazine la intrare este mirosul. O pâine proaspăt scoasă din cuptor îţi va activa glandele salivare, ceea ce te-ar putea impulsiona să cumperi câte ceva.
- Produsele uzuale, cum sunt lactatele şi alte alimente, sunt aşezate pe rafturile din spate. Prin urmare, pentru a ajunge la bunurile trecute pe listă, va trebui să parcurgi tot magazinul.
- Raioanele sunt aranjate similar unor piste de curse, fiind nevoit să parcurgi o întreagă secţiune pentru a schimba rândul.
- Lucrurile pe care vei fi cel mai tentat să le cumperi se află de cele mai multe ori pe rafturile din partea dreaptă deoarece europenii conduc pe partea dreaptă a drumului şi sunt obişnuiţi să parcurgă tot aşa şi raioanele unui magazin.
- Produsele pe care doreşti să le cumperi le vei găsit pe rafturile de la nivelul ochilor. La raionul de cereale, de exemplu, cele la vrac se află în partea de jos, iar cele mai sănătoase în partea de sus. Brandurile mai scumpe vor fi la nivelul ochilor, iar sortimentele exotice la capătul raionului.
- Mai există şi nivelul ochilor pentru copii, locul unde se găsesc, spre exemplu, cerealele scumpe, pe care cei mici le vor vedea şi se vor ruga de părinţi să le cumpere.
- La standurile unde se pot degusta produse ţi se prezintă noile sortimente sau branduri.
- Mărimea contează. În magazinele aglomerate oamenii vor cumpăra mai puţine produse şi nu vor fi la fel de tentaţi să acţioneze impulsiv. Asiaticii sunt, însă, mai toleranţi la înghesuială, în timp ce britanicii sunt cel mai puţin toleranţi.
- Culorile calde sunt cele care te ademenesc într-un magazin, în timp ce culorile reci te fac să contemplezi îndelung, fiind ideale pentru interiorul unui supermarket.
- Studiile au demonstrat că muzica lentă îi face pe oameni să zăbovească mai mult, prin urmare să facă mai multe cumpărături. Muzica dată prea tare îi va face mai alerţi şi se vor mişca mai repede printre raioane, în timp ce muzica clasică îi va determina pe unii să cumpere produse mai rafinate şi mai scumpe.
- Cea mai profitabilă zonă este coada de la casele de marcaj. Puţini rezistă tentaţiei de a mai cumpăra o revistă sau o gumă de mestecat.
- Cardurile de fidelitate vor garanta magazinelor că un client se va reîntoarce.
- sursa; gandul.info
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu