7 maşini second hand de care trebuie să te fereşti
Raportul TÜV e o unealtă destul de bună pentru
stabilirea celor mai fiabile maşini second hand de pe piaţă. În acelaşi
timp, însă, îţi oferă informaţii brute despre cele mai nefiabile maşini
la mâna a doua din Germania. Bazându-ne pe ediţia din 2015 a raportului
anual TÜV, am făcut o listă cu şapte maşini second-hand de care trebuie
să te fereşti.
7 maşini second hand de care trebuie să te fereşti
TÜV Report e o statistică publicată în fiecare an de
organizaţia germană care se ocupă cu inspecţiile tehnice periodice ale
vehiculelor în ţara condusă de Angela Merkel. Noi ne-am bazat pe TÜV Report 2015,
publicat la sfârşitul anului 2014, şi am făcut o listă cu şapte maşini
second-hand de care trebuie să te fereşti. Acestea se regăsesc în mai
multe categorii de vârstă, unde ocupă locurile codaşe, având cele mai
mari rate de apariţie a defecţiunilor.
Citeşte şi: TÜV Report 2015
Dacia Logan
Prima generaţie a berlinei româneşti apare pe ultima poziţie în
categoria „2-3 ani”, cu o rată de apariţie a defectelor de 15,7% la o
medie de 50.000 km parcurşi. Apoi, mai apare o dată la categoria „4-5
ani”, unde ocupă penultima poziţie, chiar înainte de utilitara italiană
Fiat Doblo, şi încă o dată în categoria „6-7 ani”, tot pe penultima
poziţie.
Alfa Romeo MiTo
Subcompacta italiană stă pe penultimul loc în grupul „2-3 ani”, deasupra
Daciei Logan, cu o rată de apariţie a defectelor de 15,6%, la un
kilometraj mediu de 40.000 km.
Fiat Doblo
Prima generaţie a utilitarei construite de Fiat ocupă ultima poziţie în
categoria „4-5 ani”, cu o rată de apariţie a defectelor de 25,8% la un
kilometraj mediu de 82.000 km. Doblo mai e prezent şi pe a patra poziţie
de la coadă în categoria „6-7 ani”, precum şi pe antepenultimul loc în
grupul maşinilor cu vârste cuprinse între opt şi nouă ani.
Renault Kangoo
O altă utilitară, aceleaşi probleme. Prima generaţie Renault Kangoo e pe
locul al treilea de la coadă în categoria „4-5 ani”, înaintea Fiatului
Doblo şi a Daciei Logan, cu o rată de apariţie a defectelor de 25,1% la
un kilometraj mediu de 73.000 km. Kangoo apare şi în categoria maşinilor
cu vârste cuprinse între şase şi şapte ani, unde stă tot pe
antepenultimul loc, cu o rată de apariţie a defectelor de 31,9%.
Renault Laguna
A doua generaţie a berlinei care urmează să fie înlocuită de modelul Talisman ocupă
ultima poziţie în categoria „6-7 ani”, cu o rată de apariţie a
defecţiunilor de 33% la un kilometraj mediu de 125.000 km. Aceeaşi
Laguna apare şi în categoria „8-9 ani”, unde se află pe locul 90 din 95.
Mercedes-Benz M-Class
Primul SUV Mercedes-Benz este recunoscut ca fiind una dintre cele mai
nefiabile maşini făcute vreodată de producătorul german. Atât în
categoria „8-9 ani”, cât şi în cea „10-11 ani”, primul M-Class ocupă
locurile codaşe, cu rate de apariţie a defecţiunilor de peste 40% şi
kilometraje medii mai mari de 150.000 km.
Fiat Stilo
Chiar dacă nu se află pe ultima poziţie în nici o categorie, Fiat Stilo
stă foarte aproape de Mercedes-Benz M-Class şi ocupă penultimele poziţii
din grupurile maşinilor între opt şi nouă ani şi între zece şi 11 ani,
cu rate de apariţie a defecţiunilor de peste 40% şi kilometraje medii
mai mari de 119.000 km.
Citeşte şi: TÜV Report 2015
Dacia Logan
Alfa Romeo MiTo
Fiat Doblo
Renault Kangoo
Renault Laguna
Mercedes-Benz M-Class
Fiat Stilo
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu