sâmbătă, 2 iunie 2012

Vă promite luna de pe cer? Ardeţi-l la vot!

Vă promite luna de pe cer? Ardeţi-l la vot!


1 mai 2012

  • 6777 afişări
Abia aştept să treacă alegerile astea locale! Deja mi-e silă să deschid televizorul (de unde sunt atacat cu cele mai neruşinate promisiuni) sau să ies pe stradă (unde îmi rânjesc, din afişe spânzurate pe stâlpi, infractori de toate calibrele).
Atâtea trăsnăi am auzit în ultima vreme, atâtea fiţuici ordinare mi-au fost vârâte sub nas în staţiile de metrou, atâţia politruci dizgraţioşi ne cer votul şi atâţia propagandişti răsar din armurile de ziarişti, încât aş vrea să adorm azi, de Ziua Copilului, şi să mă trezesc după 10 iunie, de Ziua Mineriadei.
Dar cum nu cred în criogenie, tot ce-mi rămâne este să mă retrag undeva în munţi, poate la o stână, în speranţa că timp de zece zile voi auzi doar behăit de oi, sunet de tălăngi şi ciripit de păsărele. Tare mi-e teamă însă că şi acolo mă voi trezi cu un căcănar care-mi va promite că, în schimbul votului meu, îmi va da oi cu lâna de aur, care fac icre de Manciuria şi căcăreze de Peloponez!
Niciodată n-am fost bombardaţi cu promisiuni atât de aberante. Un candidat la Primăria Ploieşti zice că, dacă va fi ales, va acorda vreo 15.000 de pensii municipale. Alt ciudat va rezolva problema locurilor de muncă: dacă va ajunge primar, va obliga toate firmele din oraş să mai angajeze câte un localnic. Creştinul Becali va omorî toţi câinii din Bucureşti, eventual băgând furca în ei. Diaconescu va dubla salariile şi va tripla pensiile, va da case ieftine şi chirii de 25 de euro.
Mazăre ne promite că nu se va mai bronza doar în Brazilia, Honduras şi Madagascar, ci şi în Belize, Mauritius şi Seychelles. Oprescu va continua autostrada suspendată şi va mai construi un stadion la preţ dublu. Prigoană va aspira străzile şi ne va lăsa gratis metroul şi tramvaiul. Toţi primarii actuali vor reabilita termic toate blocurile, ba chiar şi casele, fără a ne cere vreun ban; de ce n-au făcut-o până acum, în unul-două-trei mandate, asta nu ne-o spune nimeni.
Ce vă mai place să ne batjocoriţi, gogomanilor! Toate promisiunile voastre sunt flegme proiectate pe obrazul nostru. De fapt, voi ne promiteţi că vă veţi bate joc de banul public. Adică, de banii noştri. Dacă veţi inventa pensiile municipale sau veţi da transport gratuit la tot poporu', înseamnă că veţi face praf bugetele locale. Asfaltaţi străzile mocirloase, băgaţi apă şi trageţi canalizare, că de astea au oamenii nevoie! Dezvoltaţi zone metropolitane, astfel încât să ne putem construi case pe pământ la preţuri rezonabile, nu aruncaţi banii pe idioţenii!
Cetăţeni, vă promite unul luna de pe cer? Lăsaţi romantismul deoparte şi ardeţi-l la vot!
Grigore Cartianu este redactor-şef "Adevărul"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu