Ungurii ne arată cât suntem de primitivi
8 august 2011, 13:40 | Autor: 4542 afişări |
Avem multe lecții de învățat de la maghiari. Două dintre ele sunt usturătoare pentru că expun, prin comparație, incompetența și hoția din România. Ne arată cât de mult ne batem joc țara noastră și cât de primitivi suntem la multe capitole.
România, o țară cu resurse mult mai importante decât Ungaria, a rămas în ultimii ani mult în urma vecinilor. Prim-ministrul Emil Boc s-a împăunat săptămâna trecută inaugurând autostrada Murfatlar-Constanța. A tăiat panglica unui drum printr-un șantier, declarând evenimentul o reușită în domeniul infrastructurii. Faptul că autoritățile române au ajuns să inaugureze autostrăzi făcute pe jumătate este penibil în comparație cu situația din Ungaria.
Maghiarii au finalizat în luna aprilie planul național de construire a autostrăzilor. Ultima panglică tăiată de oficialii maghiari a fost cea de la autostrada care a ajuns la granița cu România: Szeged-Mako. Primarul din Szeged, nu șeful Guvernului maghiar, a anunțat finalizarea investiției și a organizat o mică sărbătoare a orașului. Lucrările au început în 2008, costul este de 200 de milioane de euro și 70 la sută din bani ai fost atrași de la UE. Numai 30 la sută din costuri au fost suportate de statul maghiar.
Ce a făcut România în acest timp ? Din 2004 ne moșmondim cu Autostrada Transilvania. Abia s-au finalizat două bucățele de autostradă care încep de pe câmp și duc pe câmp. În 2011, când ungurii pot spune că au rezolvat complet problema infrastructurii, Emil Boc taie panglica unei jumătăți de autostradă. Probabil că, dacă ar sta să se uite la televizor, pe posturi românești, primarul din Szeged ar râde cu lacrimi.
Dacă întrebi incompetenții care conduc România de 20 de ani cum am ajuns rușinea Europei și cum a putut Ungaria să ne dea lecții de infrastructură primești răspunsuri eloborate.
ROMÂNIA: Click pe pozele de mai sus pentru galerie foto cu imagini trimise de șoferi!
Dincolo de ele, un lucru e cert. Ungurii au spus că fac, au planificat rapid și au executat lucrările în termen. Au convins UE să le plătească o mare parte din costuri și acum au drumuri. Nu au avut probleme cu companiile de construcții, nu s-au poticnit în litigii cu terenurile și nici nu au făcut gargară electorală tăind panglici la fiecare kilometru de autostradă.
VIDEO: Imagini inedite cu proiectul computerizat al autostrăzii
CLICK PE IMAGINE PENTRU A VEDEA SIMULAREA
Privind România de pe autostrăzile maghiare pricepi mai bine cât de jenantă e situația noastră. Politicienii români vor spune că e mai simplu să faci autostrăzi în pustă și că natura e, de fapt, cea care i-a ajutat pe unguri.
INFOGRAFIE: Autostrăzile ungurești în comparație cu cele din România
CLICK PE POZĂ PENTRU DETALII DIN HARTĂ!
Maghiarii au finalizat în luna aprilie planul național de construire a autostrăzilor. Ultima panglică tăiată de oficialii maghiari a fost cea de la autostrada care a ajuns la granița cu România: Szeged-Mako. Primarul din Szeged, nu șeful Guvernului maghiar, a anunțat finalizarea investiției și a organizat o mică sărbătoare a orașului. Lucrările au început în 2008, costul este de 200 de milioane de euro și 70 la sută din bani ai fost atrași de la UE. Numai 30 la sută din costuri au fost suportate de statul maghiar.
Ce a făcut România în acest timp ? Din 2004 ne moșmondim cu Autostrada Transilvania. Abia s-au finalizat două bucățele de autostradă care încep de pe câmp și duc pe câmp. În 2011, când ungurii pot spune că au rezolvat complet problema infrastructurii, Emil Boc taie panglica unei jumătăți de autostradă. Probabil că, dacă ar sta să se uite la televizor, pe posturi românești, primarul din Szeged ar râde cu lacrimi.
Dacă întrebi incompetenții care conduc România de 20 de ani cum am ajuns rușinea Europei și cum a putut Ungaria să ne dea lecții de infrastructură primești răspunsuri eloborate.
ROMÂNIA: Click pe pozele de mai sus pentru galerie foto cu imagini trimise de șoferi!
Dincolo de ele, un lucru e cert. Ungurii au spus că fac, au planificat rapid și au executat lucrările în termen. Au convins UE să le plătească o mare parte din costuri și acum au drumuri. Nu au avut probleme cu companiile de construcții, nu s-au poticnit în litigii cu terenurile și nici nu au făcut gargară electorală tăind panglici la fiecare kilometru de autostradă.
VIDEO: Imagini inedite cu proiectul computerizat al autostrăzii
CLICK PE IMAGINE PENTRU A VEDEA SIMULAREA
Privind România de pe autostrăzile maghiare pricepi mai bine cât de jenantă e situația noastră. Politicienii români vor spune că e mai simplu să faci autostrăzi în pustă și că natura e, de fapt, cea care i-a ajutat pe unguri.
INFOGRAFIE: Autostrăzile ungurești în comparație cu cele din România
CLICK PE POZĂ PENTRU DETALII DIN HARTĂ!
E simplu, nu ? Nu e chiar așa! Ungurii ne-au mai dat o lecție, exact acolo unde nu au absolut nicio resursă și unde natura a fost cu noi mai mult decât darnică.
Ungaria a fost împânzită cu ștranduri termale unde zilnic dau buzna zeci de mii de români. Construite tot pe bani europeni, ștrandurile sunt veritabile stațiuni înființate în ultimii ani aproape în fiecare comună mai mare.
Acestea sunt doar două exemple care expun diferențe jenante de calitate în administrație și guvernare între Ungaria și România. Două lecții usturătoare de competență și grijă pentru propria țară care te fac să înțelegi cât de primitivi suntem, în realitate. Și nu mă refer aici la drumuri sau alte investiții. Mă refer la incapacitatea noastră, ca popor, să producem o clasă de politicieni cât de cât evoluați care să nu se gândească numai prin primitivismul lui "Ce bag eu în burdihan ?" sau al lui "Ce câștig eu din asta ?".
VEZI MAI JOS:Ungaria a fost împânzită cu ștranduri termale unde zilnic dau buzna zeci de mii de români. Construite tot pe bani europeni, ștrandurile sunt veritabile stațiuni înființate în ultimii ani aproape în fiecare comună mai mare.
Acestea sunt doar două exemple care expun diferențe jenante de calitate în administrație și guvernare între Ungaria și România. Două lecții usturătoare de competență și grijă pentru propria țară care te fac să înțelegi cât de primitivi suntem, în realitate. Și nu mă refer aici la drumuri sau alte investiții. Mă refer la incapacitatea noastră, ca popor, să producem o clasă de politicieni cât de cât evoluați care să nu se gândească numai prin primitivismul lui "Ce bag eu în burdihan ?" sau al lui "Ce câștig eu din asta ?".
FOTOGALERIE: Boc a inaugurat o autostradă care nu există
Citeşte alte opinii pe aceeaşi temă:
România lor şi România mea
Uitaţi-vă la unguri şi vedeţi cât ne costă lenea, nesimţirea şi prostia!
Ungurii, ziariştii, arestaţii şi mascaţii
Revoluţia care nu a mai avut loc
Nevoia de modele şi morală
Mălin Bot este jurnalist şi redactor-şef adevarul.ro
Citeşte alte opinii ale jurnalistului Malin Bot pe platforma “ideilibere.ro“:
“Libertatea cuvântului ne aparţine nouă şi nimic nu poate să o îngrădească, dacă noi nu vrem asta“
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu