Cum văd englezii presa de la noi
5 august 2011, 06:35 | Autor: | 595 afişări
Un raport al Universităţii din Oxford arată dificultăţile industriei media din România. Între mass-media şi partidele politice există o simbioză „ca şi când ar fi o permanentă campanie electorală“, iar solidaritatea în interiorul breslei este slabă, arată raportul de la Oxford.
România este o ţară relativ mare din punct de vedere al populaţiei, însă piaţa presei scrise este subdezvoltată. În plus, această industrie se confruntă cu neajunsuri la capitolul legislaţie, iar trecerea la televiziunea digitală se face cu paşi greoi. Aceste observaţii fac parte dintr-un raport al Universităţii din Oxford: „Media şi democraţie în Europa Centrala şi de Est". Televiziunea publică resimte presiunile politice exercitate de Parlament, mai arată cercetarea.
Moştenirea comunistă se resimte în presă
Încercarea investitorilor străini de a impune pe piaţa din România standardele europene jurnalistice şi de afaceri a rămas fără răspuns. Instituţiile de învăţământ din domeniul jurnalistic sunt numeroase, dar calitatea lor lasă de dorit. Jurnalismul de investigaţie la radio şi TV este aproape inexistent, iar televiziunile tind să relateze despre articolele de investigaţie publicate în presa scrisă, mai arată raportul.
Moştenirea comunistă se resimte în presă
Încercarea investitorilor străini de a impune pe piaţa din România standardele europene jurnalistice şi de afaceri a rămas fără răspuns. Instituţiile de învăţământ din domeniul jurnalistic sunt numeroase, dar calitatea lor lasă de dorit. Jurnalismul de investigaţie la radio şi TV este aproape inexistent, iar televiziunile tind să relateze despre articolele de investigaţie publicate în presa scrisă, mai arată raportul.
Analiştii cred că insuficienta libertate a presei este cauzată, mai ales, de moştenirea comunistă şi se observă inclusiv în cultura instituţională, profesională, politică şi socială a ţării. Aceştia mai cred că nu există o delimitare clară între interesele politice şi comerciale, iar practica publicităţii mascate este des întâlnită. Raportul despre România face parte dintr-o serie de analize a ţărilor din Europa Centrală şi de Est: Bulgaria, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia şi Slovenia.
Vezi pe forbes.ro care este valoarea totală a pieţei de media din România şi la cât va ajunge în 2015Citeşte pe forbes.ro şi câţi bani au investit băncile în presa scrisă din România
Află de pe forbes.ro de ce publicitatea pe Internet va fi cel mai dinamic segment al pieţei de publicitate în următorii cinci ani
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu