joi, 18 aprilie 2013

Un român munceşte 25 de minute ca să plătească o bere. Media europeană este de 5 minute

Un român trebuie să muncească 24,5 minute pentru a putea plăti o bere, iar un german doar 3,7 minute, media europeană fiind de cinci minute, potrivit asociaţiei Berarii României.
Un român munceşte 25 de minute ca să plătească o bere. Media europeană este de 5 minute (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Cu toate că muncesc mult peste media europeană pentru a-şi putea plăti berea, românii sunt printre primii pe continent la consum.
Astfel, cu un consum mediu de 90 de litri de bere pe cap de locuitor în 2012, România ocupă locul şase în Europa, după Cehia, Austria, Germania, Polonia şi Lituania.
În condiţiile în care o bere are, în medie, 0,5 litri, pentru cele 180 de beri consumate pe an un român trebuie să muncească peste 4.400 de minute, adică mai mult de 73 de ore.
Piaţa berii din România a crescut anul trecut cu 7%, la 18,2 milioane de hectolitri, dar berarii consideră că avansul este conjunctural.
"Evenimentele sportive din vara anului trecut şi vremea bună au dus la creşterea consumului, nu creşterea nivelului de trai al populaţiei", a declarat marţi într-o conferinţă de presă Constantin Bratu, directorul general al asociaţiei Berarii României.
Totuşi, piaţa rămâne departe de maximul istoric de 20,2 milioane de hectolitri atins în anul 2008.
Piaţa berii este ridicată în ultimii 15 ani de berea la PET, capitol la care românii conduc detaşat în Europa.
"În anul 1997, înainte de apariţia berii la PET, piaţa era evaluată la 7,7 milioane de hectolitri. O mare parte din evoluţia pieţei se datorează PET-ului", a mai spus Bratu.
Deşi acciza la bere a crescut cu 10% în euro la începutul anului, berarii se feresc să avanseze cifre despre creşterea preţurilor, argumentând că majorările sunt făcute de fiecare producător în parte.
Anul trecut, cea mai multă bere consumată a fost ambalată în PET, 52,5% din piaţă, urmată de cea la sticlă (28,2% din piaţă), cutie (15,8%) şi halbă (3,5%).
Exporturile au atins un nivel istoric, de 230.000 de hectolitri, ceea ce reprezintă 1,23% din producţia locală de bere. Importurile au fost de 430.000 de hectolitri, acoperind 2% din piaţă.
Asociaţia Berarii României reuneşte cinci mari producători (Bergenbier, Heineken, Romaqua, Ursus şi United Românian Breweries Bereprod) şi o mini-berărie (Clinica de bere), furnizând peste 90% din cantitatea de consumată la nivelul pieţei (16,6 milioane hectolitri anul trecut).
Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu